مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران خبر داد:

واگذاری 15 شرکت آب منطقه ای به بخش خصوصی

یزدفردا "کشوری:طی سال جاری برنامه واگذاری 23 شرکت بهره برداری منابع آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از واگذاری 15 شرکت آب منطقه ای کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، "علیرضا الماسوندی" امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با توجه به وظایفی که در چهارچوب اجرای اصل 44 وجود دارد، نزدیک به 15 شرکت آب منطقه ای در سال آینده به بخش خصوصی واگذار می شود.

الماسوندی با بیان اینکه تنها چهار شرکت بهره بردار تا پایان سال 88 واگذار شده است، اظهار داشت: طی سال جاری برنامه واگذاری 23 شرکت بهره برداری منابع آب در دستور کار قرار گرفت.

الماسوندی همچنین اضافه کرد: از این تعداد 16 شرکت واگذار شده و مابقی در حال تعیین تکلیف هستند.

وی افزود: به این ترتیب و در صورت واگذاری تمام 23 شرکت در سال آینده مجموع شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی به 27 شرکت می رسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب همچنین ضمن زیان ده خواندن تمامی شرکت های آب منطقه ای در کشور، گفت: سودآوری آب در کشور مربوط به آب کشاورزی است.

الماسوندی ادامه داد: تا زمانی که تعرفه آب کشاورزی مشخص نشود، وضعیت زیان در شرکت های آبی همچنان وجود خواهد داشت.

الماسوندی آب کشاورزی را در زمان کنونی چالش اصلی و مهم در کشور ذکر و خاطر نشان کرد: در صورت تعیین تکلیف در این بخش مصرف آب هم کاهش خواهد یافت.

الماسوندی گفت: در زمان کنونی نزدیک به 32 میلیارد مترمکعب آب از سدهای تنظیمی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که این میزان رقم بسیار بالایی است.

الماسوندی همچنین اظهار داشت: مصرف آب شرب تنها 8/6 میلیارد مترمکعب است که در مقایسه با حوزه کشاورزی رقم ناچیزی است.

به گفته الماسوندی، در سال های گذشته بخش آب درآمدی از حق النظاره خود بر چاه های کشاورزی دریافت می کرد که با تصویب مجلس از دریافت آن نیز محروم شد.

الماسوندی همچنین افزایش قیمت آب با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را در مقایسه با سایر اقلام ناچیز ذکر کرد و اظهار داشت: بیشتر مردم با صادر شدن قبض های آب افزایش قیمت چندانی را مشاهده نکردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا